dag39

Medlemsavgift

Medlemsavgiften betalas terminsvis via inbetalningskort som skickas ut från riksorganisationen ”Scouterna”.

OBS! Avgiften ska INTE betalas till kåren direkt, utan använd bifogad inbetalningskort.

Avgiften består av tre delar, men du som medlem betalar en totalsumma.

På fakturan ser du hur avgifterna fördelas.

Aktuella terminsavgifter from hösten 2022

• Familjescouter: 100 kr/termin
  • Scouter, från spårare och uppåt: 355 kr/termin
  • Ledare/övrig vuxen: 116 kr/termin

I medlemsavgiften ingår:

Ändra medlemsuppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter till dig som medlem, så att viktig information kommer fram till dig.

Har du bytt adress, telefon eller e-post så kan du ändra detta själv.

Du hittar till medlemssystemet på WWW.SCOUTNET.SE

Första gången du ska logga in måste du först generera ett lösenord.

För att få ett lösenord klickar på länken <Har du glömt lösenordet> i systemet och

anger ditt medlemsnummer eller din mejladress.

Följ sedan de instruktioner som följer.

Om du inte har någon e-postadress registrerad eller inte kan ditt medlemsnummer så kontaktar du en ledare så löser vi det.

Mer information om vårt medlemsregister, hur det fungerar och vad du som registrerad medlem kan göra kan du läsa om på

SCOUTNET ANVÄNDARWEBB

Avsluta medlemskap

Om du vill avsluta ditt medlemskap vill vi att du kontaktar din ledare och berättar att du vill sluta.

Det är viktigt för oss att få höra om det är någon speciell anledning till varför du vill sluta.

En avanmälan behöver göras i Scoutnet för att fakturautskicken inte ska fortsätta komma.

Du kan också själv avsluta ditt medlemskap via din sida på Scoutnet (se länk ovan).

Kontakta din ledare innan du avslutar medlemskapet.